Félévszázados a mítosz: bemutatkozik az első Mercedes S-osztály 6,9 literes csúcsmodellje! Ez a jármű nem csupán egy autó, hanem a luxus és technológia ikonikus találkozása, amely máig lenyűgözi a rajongókat és a gyűjtőket egyaránt.


A Mercedes 1972-ben debütált a W116-os modellel, amely történelmi jelentőséggel bír, mivel ez volt az első autó, amely az S-osztály megnevezést viselte.

Az 1980-ig folyamatosan gyártott modellek közül 1975 tavaszán debütált az abszolút csúcs, a 450 SEL 6.9, amely azóta is a prémium autók ikonikus képviselője. Azóta eltelt öt évtized, de a klasszikus vonalak és a lenyűgöző teljesítmény még mindig lenyűgözi az autórajongókat.

A motorháztető alatt egy igazi erőmű rejtőzik: a legendás 300 SEL 6.3-ból származó V8-as benzinmotor 6,9 literes, pontosabban 6 834 köbcentiméteresre felduzzasztott lökettérfogatú változata található. Ez a motor percenként 4 250 fordulaton lenyűgöző 286 lóerős teljesítményt produkál, így igazi élményt nyújt a vezetőknek.

Az 550 Nm-es csúcsnyomaték 3 000-es fordulatszámon kel életre.

Ez a lenyűgöző jármű, melynek impozáns karosszériája és 1 935 kilogrammos súlya lehetővé teszi, hogy mindössze 7,4 másodperc alatt teljesítse a 0-100 km/h gyorsulást. Emellett a végsebessége elérheti a 225 km/h-t is. A gyártó szerint az átlagos üzemanyag-fogyasztás 100 kilométerenként 22 liter, ami a luxus és teljesítmény ötvözését tükrözi.

A 215/70 VR 14-es gumikkal szerelt 450 SEL 6.9 alapára 69930 német márka volt akkor, amikor a 280 S alapmodellért 28848 márkát kértek el.

A klímaberendezés, a központi zár, a tempomat, a hidropneumatikus felfüggesztés, az elektromos ablakemelő és a fényszórómosó mind a jármű alapfelszereltségéhez tartoztak. Az elektromosan állítható napfénytető ára 988 márka volt, míg a Becker autótelefonért 13 542 márkát kellett fizetni.

A háromfokozatú automataváltóval szerelt Mercedes 450 SEL 6.9-ből 1975 és 1980 között összesen 7 380 darabot gyártottak.

Related posts