Az Xbox meglepetést okozott az új Indiana Jones-játékkal, amely felkeltette a játékosok érdeklődését.


Bár a pénztárcánk bánhatja, mégis rengetegen izgatottan várják az új Nintendót.

Alig hihető, hogy a világ legismertebb régészprofesszora a mozifilmek világán túl most egy videójátékban elevenedik meg. Nagyobb összegeket mernénk kockáztatni arra, hogy még a legnagyobb rajongók is meglepődnek majd, milyen lebilincselő kaland vár rájuk. Az Indiana Jones and the Great Circle című játékra már tavaly év elején fény derült a Microsoft Developers Direct rendezvényén, ahol a közönség először tekinthette meg a játékmenet izgalmas pillanatait.

Bár a címen már évek óta dolgozó Machine Games elképzelése rendkívül ígéretesnek tűnt, közel sem hozta el azt a forradalmat, mint például a 2023-as Indiana Jones és a sors tárcsája. Sokan meglepődtek, amikor Harrison Ford, aki már több mint nyolcvan éves, ismét magára öltötte a régészkalapját és a lasszóját, ám ez a lépés könnyen visszaüthetett volna. Szerencsére a Disney égisze alatt készült utolsó epizód végül nemcsak hogy teljesítette a hozzá fűzött várakozásokat, de méltó módon zárta le a kalandor történetét is. Talán emiatt is lehetett, hogy a Bethesda kiadó, amely már régóta a Wolfenstein sorozaton dolgozó svéd játékfejlesztő csapatot bízta meg azzal, hogy létrehozzon egy olyan videójátékos adaptációt, amely leginkább az Indiana Jones-filmek hangulatát idézi.

Nincs is jobb bizonyíték arra, hogy a készítők valóban meg akarták idézni a klasszikust, mint az, hogy Az elveszett frigyláda fosztogatóinak legendás nyitójelenetét szinte szó szerint átültették a játékba, ezzel megalapozva a hangulatot. Az eredmény pedig még a tapasztalt gamerek körében is komoly meglepetést okozhat, hiszen az első pillanattól kezdve egyértelművé válik, hogy a svéd fejlesztőcsapat valami igazán különleges alkotásra készül. A történet 1937-be repít minket, mindössze egy évvel az első film eseményei után. Indy mindennapjait ezúttal is a tanítás tölti ki, ám egy éjszaka, amikor a csendet csak a sötétség törheti meg, váratlan események sora indul el: egy rejtélyes idegen betör a connecticuti Marshall College-ba, és elrabol egy ősi egyiptomi macskaszobrot.

A professzor, aki mindent hátrahagyott, azonnal a nyomozás szövevényes útjára lép, és a Vatikán felé veszi az irányt, hogy visszaszerezze az elveszett ereklyét. A katolikus egyház titokzatos falai között találkozik Antonio atyával, a hívő, ám titokzatos segítőtársával, valamint Gina Lombardi oknyomozó újságírónővel, aki apáca álruhában keresi eltűnt nővérét. A közös nyomozásuk során azonban a válaszok helyett csak egyre zavarosabb kérdések merülnek fel, és egyre mélyebbre ásnak a rejtélyek tengerében...

Minden kétséget kizáróan a stúdió legnagyobb kihívása az volt, hogy Indiana Jones karakterét olyan hitelesen elevenítsék meg, ahogyan azt már Steven Spielberg és James Mangold filmjeiben megszokhattuk. Ebben kulcsszerepet játszott Troy Baker, aki a fiatalkori Indiana Jonest szólaltatja meg, és aki a videójáték-ipar egyik legismertebb és legkedveltebb szinkronhangjának számít – nem véletlenül. A 2024-es The Game Awards díjátadó ünnepségen Harrison Ford is elismerte Baker teljesítményét, kiemelve, hogy kifogástalan munkát végzett az amerikai szinkronszínész. Ezen kívül az írók csapata is dicséretet érdemel, hiszen sikerült tökéletesen megragadniuk Spielberg 80-as évekbeli trilógiájának páratlan hangzását. Az Indy-franchisehoz hasonlóan most is bőven találunk majd humoros és egyenesen abszurd jeleneteket, izgalmas üldözéseket, váratlan fordulatokat, valamint lélegzetelállító helyszíneket.

Csakhogy egy pazar történet sem lenne teljes egy emlékezetes antagonista nélkül, amit a The Great Circle-ben a Marios Gavrilis által játszott Emmerich Voss személyében kapunk meg. Mint arra hamar fény derül, a tenyérbemászó náci tiszt egy magasan képzett, éles eszű, manipulatív ellenfél, aki bármikor felveszi a kesztyűt Indyvel. Mégis kár lenne tagadni, hogy ne dúskálna klisés elemekben az aktuális gonosztevőnk, viszont kidolgozottságában annyira jól megvalósított, hogy efölött könnyen szemet tudtunk hunyni.

Bár az Uncharted és Tomb Raider játékok világában edződött kalandorok eleinte talán aggódhattak, hogy az új Indiana Jones című játékban egy belső nézetes élmény vár rájuk, a jó hír az, hogy kellemes meglepetésekben lesz részük. A Machine Games láthatóan tiszteletteljesen közelítette meg ezt a legendás franchise-t, hiszen nemcsak a történet mélységére, hanem a "fiatalúr" felejthetetlen harcjeleneteinek újjáélesztésére is nagy hangsúlyt fektettek. Noha a zsebünkben a revolverünk mindig ott lapul, a játék során nem fogunk kényszert érezni arra, hogy minden sarkon lövöldözzünk, ehelyett a lopakodás válik legjobb barátunkká Indy hagyományos horogjaival együtt. Az ikonikus ostor zöreje is gyakran hallatszik majd, amikor az ellenfelek lefegyverzésére készülünk.

A The Great Circle tavaly december 9-én debütált PC-n és az Xbox jelen generációs konzoljain, viszont a PlayStation játékosok egészen április közepéig kellett várjanak, hogy ők is belevághassanak a többszörös díjnyertes kalandba. A Microsoft pedig jól játszotta ki a kártyáit, hiszen a korábbi logikával ellentétben nem tartotta meg magának az exkluzív megjelenést, hanem késleltetve ugyan, de a PS közösségre is kivetette a hálóját.

Mostanra ugyanis nem titok, hogy a PlayStation 5 eladásai a konzolpiacon már meghaladták a 65 millió példányt, míg az Xbox Series X/S ennek nagyjából a felével büszkélkedhet a legújabb értékesítési adatok alapján. Ezekre reagálva a Microsoft új stratégiába kezdett, és az előző generációs trendekkel szemben több Xbox-exkluzív címet is kiadott a Sony konzoljára, így elérve a konkurencia játékosbázisához. Mint ismert, a japán PlayStation a jelenlegi konzolgenerációt uralva teljesen más utat jár: a saját fejlesztésű exkluzív játékait csakis PC-re adja ki, de ezeket is egy-két év késleltetéssel a konzolos debütálásuk után. Esetükben így nincsenek multiplatformos megjelenések, persze a jövőben könnyen elképzelhető, hogy változni fog a hozzáállásuk, ha másért nem is, mert a piaci érdekük ezt diktálja majd.

Az Xbox felismerte a piaci trendeket, és egyre inkább a szolgáltatásalapú üzleti modellre helyezte a hangsúlyt, amelynek középpontjában a Game Pass áll. Miközben a Microsoft konzolainak eladásai az utolsó negyedévben tovább csökkentek, a legújabb előfizetéses rendszer kiemelkedő növekedést mutatott, különösen a PC-s játékosok körében. Ennek egyik oka, hogy az új Indiana Jones játék már a premier napján elérhetővé vált a Game Pass-en, ahogy a Call of Duty: Black Ops 6 is. A hivatalos statisztikák szerint a The Great Circle megjelenése óta több mint 4 millió játékos próbálta ki, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy akár egy hónapos előfizetéssel bárki belevághatott a játékélménybe. Ennek tükrében az Xbox optimistán nézhet a jövőbe, és biztosak lehetünk benne, hogy még tartogatnak meglepetéseket a játékosok számára.

Related posts