Megdöbbentő problémával szembesült az OTP: sok ügyfél tapasztalta, hogy a bank többször is levonta tőlük ugyanazt az összeget. A helyzet egyre több ügyfél aggályait váltja ki, akik jogosan keresik a megoldást.

Sok OTP-s ügyfél döbbenten tapasztalta csütörtök reggel, hogy korábban már kifizetett vásárlások összegét újra levonta a bank.
Csütörtök délelőtt több ügyfél is értesítette az Indexet arról, hogy váratlan levonások jelentkeztek az OTP-s bankszámlájukon. Úgy tűnik, hogy bizonyos korábbi vásárlások költségét a rendszer tévesen duplán számolta fel, tehát ugyanazt az összeget kétszer vonták le.
A bank hivatalos weboldalán egy figyelmeztető üzenet tűnt fel, amely sárga háttérrel hívja fel a figyelmet arra, hogy "technikai hiba lépett fel egyes számlaegyenlegeknél". A részletek megtekintésének lehetőségét választva az OTP tájékoztatása olvasható, miszerint:
"Kedves ügyfeleink! Sajnálatos módon előfordulhat, hogy egyes korábbi vásárlások összege duplán terhelődött ügyfeleink számláján, ami a külső szolgáltató hibájának következménye. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, együttműködve partnereinkkel, hogy a helyes egyenleg mielőbb visszaálljon. Az okozott kellemetlenségekért őszinte bocsánatkérésünket fejezzük ki az érintetteknek."
Bár a bank hangsúlyozza, hogy nem számít tömeges problémának, az Index értesülései szerint mégis sok ügyfél szembesült a duplikált terhelés jelenségével. Ennek lényege, hogy például egy már régen rendezett vásárlás összegét a rendszer ismételten levonta a számláról, mintha az a tranzakció sosem történt volna meg – írja a 24.hu.
A bank szakemberei jelenleg azon fáradoznak, hogy azonosítsák és eltávolítsák a duplikált tranzakciókat, így biztosítva, hogy minden érintett ügyfél számlaegyenlege helyreálljon.
A naphire.hu is megírta, hogy az OTP Bank nemrégiben egy durva átverés miatt adott ki figyelmeztetést: csalók a hitelintézet bankbiztonsági igazgatója, Bucsek Gábor nevével, nyilvánosan elérhető telefonszámával hívhatják az ügyfeleket, hogy pénzüket egy "biztonsági számlára" utalják, vagy egy ismeretlen program telepítésére kérik őket számítógépükre vagy mobilkészülékükre.
A csalások megelőzése érdekében az OTP Bank és a rendőrség fokozott óvatosságra intett: ne utaljanak pénzt ismeretlen kérésére, ne telepítsenek idegen programot, és szakítsák meg a hívást, ha valaki rendőrnek vagy banki alkalmazottnak adja ki magát.