"Karácsony Gergely új villamosokról szóló Facebook-posztját letiltották – megkezdődött a viták sora!" | szmo.hu


A főpolgármester egy friss bejegyzésben osztotta meg az új villamosokkal kapcsolatos híreket, ám a közösségi platform politikai tartalomként értékelte azt.

Karácsony Gergely a Facebook-oldalán osztotta meg, hogy a Facebook letiltotta az új CAF-villamosokról szóló hirdetésüket, amelyet "politikai tartalomnak" minősítettek. A döntés mögött valószínűleg az áll, hogy a Meta hétfő este 6 órától felfüggesztette a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetések közzétételét az Európai Unió területén.

Őszintén szólva, teljesen megértem, hogy sokan boldogok amiatt, hogy a Facebook és a Google mostantól nem teszik lehetővé a politikai hirdetéseket.

- tette közzé bejegyzésében a főpolgármester.

Szerinte ők nem keresnek kiskapukat, hanem alkalmazkodnak - ezért arra kér mindenkit, hogy csatlakozzanak a Messenger-csatornájához, ahol közvetlenül tőle lehet értesülni Budapest ügyeiről. "Nem lesz spam, nem lesz propaganda. Csak Budapest" - ígéri Karácsony.

A Meta már a nyári hónapok során bejelentette, hogy október első napjától kezdve nem fogja engedélyezni a politikai reklámokat a Facebookon és az Instagramon. Ennek oka, hogy a vállalat nem tudná teljesíteni az október 10-én életbe lépő új uniós szabályozás által előírt átláthatósági követelményeket. A Meta, hasonlóan a Google-hoz, úgy döntött, hogy inkább teljes mértékben elhagyja az ilyen jellegű hirdetéseket.

A tiltás bevezetése előtt a magyar politikai szereplők jelentős mértékben növelték költéseiket a Meta platformjain. A Political Capital elemzése alapján

A Meta hirdetéstárának nyújtotta információk alapján a július 3. és szeptember 30. közötti időszakban Magyarországon körülbelül 2,2 milliárd forintot költöttek politikai hirdetésekre. Ebből szeptember hónapban 1,3 milliárd forintot, míg az utolsó hétre 350 millió forintot szántak a kampányokra. A legnagyobb összeget a Fideszhez és a kormányhoz köthető platformok reklámjaira fordították, különös figyelmet szentelve Orbán Viktor hivatalos oldalának, amelyre 426 millió forintot költöttek el – ez a teljes magyar hirdetési költés körülbelül ötödét jelenti.

Related posts