Félmilliárd forintos luxusautók bukkannak fel a magyar vásárlók garázsában.


Az elmúlt másfél évben itthon különleges luxus- és sportautók vásárlása és forgalomba helyezése zajlott. A legexkluzívabb modellek még csak most bukkannak fel a piacon.

"Az a kettő mostanra négyre gyarapodott" - emeli ki Alexa Attila, az Aston Martin értékesítési menedzsere, amikor a Magyarországon eddig megrendelt legdrágább személyautókról beszél. A limitált szériás, kézműves kivitelezésű Valhalla szupersportkocsi kapcsán kérdeztük meg, hogy milyen különleges járművek léptek forgalomba hazánkban az elmúlt másfél évben. Cikkünk a Datahouse és a forgalmazók információi alapján a legexkluzívabb és legértékesebb autók világába kalauzol el.

Ebből a négy példányból eddig egy sem tette még tiszteletét Budapesten, viszont kettő, amelyeket 2021 nyarán rendeltek az Aston Martin XV. kerületi központjából, Alexa jóslatai szerint jövőre valószínűleg átlépi a nyugati határt. Az értékük miatt valószínű, hogy dobozos, jelöletlen utánfutón érkeznek majd.

Idén tavasszal indult el a Valhalla első példányainak gyártása, ami azt jelenti, hogy négy évvel ezelőtt még csupán egy ígéretes, virtuális koncepció volt a szupersportkocsi. 2021-ben az első két magyar vásárló már a tízmilliós előleget is kifizette. "A befizetett összeget továbbítottuk az Aston Martinhoz, ezzel biztosítva ügyfeleink számára a gyártási helyet, hiszen ez egy limitált szériás modell. Jelenleg úgy tűnik, hogy 2026-ban érkezik meg az első két Valhalla, amelyeket jövőre adunk át az ügyfeleinknek."

A közelmúltban két új magyarországi Valhalla-megrendelés csatlakozott a már meglévő vásárlókhoz, így biztosra vehetjük, hogy az összesen 999 darabból négy példány már magyar gyűjtőkhöz kerül. Az árak nem egységesek; az alapár egymillió euróról indul, de ezt már évekkel ezelőtt "fiktív árnak" minősítették. Az extrák költsége pedig továbbra is rejtély, így a végső árak még inkább kiszámíthatatlanok.

Ha egy ilyen költségvetésű szériaautónál a fényezés ára elérheti a 20 millió forintot, akkor bátran engedhetjük szabadjára a képzeletünket, és könnyedén eljuthatunk oda, hogy a végső árak akár félmilliárd forint fölött is alakulhatnak. Nemrégiben az amerikai Motortrend neves szaklap munkatársa lehetőséget kapott arra, hogy személyesen konfigurálja a Valhallát az Aston Martin exkluzív ügyfélközpontjában. A tapasztalatait összegző beszámolójában azonban nem találunk konkrét árakat.

A jellemzően 200 ezer euró + áfa és 400 ezer euró +áfa (durván 100-200 millió forint) közötti áron mozgó Aston Martinokból 2024-ben 25 darabra került magyar rendszám, 2025 első felében 14 példányra. A legtöbb DB12 volt, de Alexa Attila elmondta a Vezessnek, hogy a Valhallák után árban egy DBS Ultimate Editiont is átadtak, aminek az ára közel 500 ezer euró volt.

Ábécé-sorrendben folytatva a luxusmárkák felfedezését, most egy másik brit ikonnal, a Bentley-vel foglalkozunk. Az idei év eddigi tapasztalatai szerint hazánkban 10 darab Bentley került forgalomba magyar rendszámmal, míg tavaly ez a szám 12 volt. Fontos kihangsúlyozni, hogy cikkünkben kizárólag a hivatalos magyar forgalomba helyezések szerepelnek; a külföldi cégnévre történt vásárlásokról sajnos csak az érintettek rendelkeznek információval. Mint ahogyan a luxusautó-piac hazai bővüléséről szóló korábbi írásunkban említettük, az importőrök gyakran titokban tartják ezeket az adatokat.

A Szerémi úti Bentley szalonból tizenöt Continental GT mellett hat Bentayga és két Flying Spur talált új gazdára a magyar vásárlók körében. A Flying Spur, mint a legdrágább alapárral rendelkező modell, 270-290 ezer euró közötti áron indul, ha a különböző extrákkal szeretnénk felszerelni. Ezt az információt azonban nem a hivatalos Bentley weboldalán találtuk, hanem saját magunk konfiguráltunk egy Mulliner változatot, amely különleges, duplaszínű külső fényezéssel és kétszínű bőrbelsővel rendelkezik. Azonban az e-mailben elküldött PDF fájlban az árak nem voltak feltüntetve.

Tavaly összesen 18 új Lamborghini került forgalomba Magyarországon, míg az idei év első felében már 15 járművet regisztráltak. Az Urus modellek népszerűsége kiemelkedő, hiszen 23 darabot vásároltak, ezzel a márka motorjának számítanak. Emellett 8 Huracán és 2 Revuelo is gazdára talált, utóbbi különlegességét pedig az 500 ezer euró körüli alapára adja, így nem meglepő, hogy a legdrágább modellként emlegetik.

Természetesen, íme egy egyedi változat: Nem meglepő, hogy a budai Lamborghini szalonban gyakran előfordul, hogy a magyar vásárlók még be nem mutatott modellekre adnak le rendelést.

Bodonyi Ádámtól, a márka hazai értékesítési vezetőjétől tudjuk, hogy volt olyan magyar megrendelőjük, aki már akkor utalta a - valószínűsíthetően - több tízmillió forintos előleget, amikor még azt sem tudta, hogyan néz ki majd a minap bemutatott újdonságuk, a Temerario. Csupán annyi információt közölt előtte a gyár, 2025-től jön a Huracán utódja. Az első fotók megjelenése után más honfitársaink is csatlakoztak hozzá az elmúlt fél esztendőben, többen megrendelték a pár extrával olyan 150 millió forint körüli vételárú sportkocsit, pedig még a gyártás megkezdése is jóval előttünk van. Ősz vége, tél eleje. Aki ma rendel, nagyjából egy évet kell várnia a legfiatalabb bikára.

Hajtásláncának lelke a vadonatúj fejlesztésű 4,0 literes V8-as turbómotor, amely 800 lóerőt ad le 9000-9750/perc fordulatszám-tartományban. Igen, ez nem elgépelés: az L411 belső kódjelű motor csak 10 000/percnél szabályoz le, ami még a hipersportautók világában sem mindennapi.

Végül említsünk meg két olyan márkát, amelyek sajnos még nem rendelkeznek hivatalos képviselettel Magyarországon, de a leggazdagabb gyűjtők természetesen mindig találnak módot a vásárlásra. Tavaly hivatalosan egy-egy 750S és GT érkezett az országba, míg idén már kettő 750S került forgalomba.

A 750S alapára körülbelül 310 ezer eurónál kezdődik, és habár a konfigurátorban nem sok extrát lehet választani, a végső vételár könnyen átlépheti a 150 millió forintos álomhatárt. A GT viszont olcsóbb alternatívát kínál, hiszen 210 ezer eurótól elérhető, ha létezne a "családi" McLaren fapados verziója. Emlékezetes, hogy a Top Gear 30. évadában Freddie Flintoff büszkén mutatta be, amihez már csomagtartó is társult. Ez ugyanakkor nem egy hatalmas tároló, legfeljebb egy hatéves gyerek iskolatáskája fért el benne.

Sokkal-sokkal tágasabbak a honfitársaink által vásárolt és forgalomba helyezett Rolls Royce-ok. Tavaly egy Cullinan és egy tisztán elektromos Spectre, idén pedig már öt Cullinan és egy Ghost állt forgalomba, vagyis nyolc vadonatúj Rolls Royce-ra került magyar rendszám.

A Cullinant bemutatása során részletesen kifejtettük a modell jellemzőit, de véleményünk szerint a tisztán elektromos Spectre még izgalmasabb lehetőségeket rejt magában. Amióta szóba került, a Rolls-Royce is aktívan részt vesz az elektromos autók világában. A cég nem győzi hangsúlyozni, hogy alapítója, Charles Rolls már 1900-ban előre látta az elektromos közlekedés jövőbeli jelentőségét. Ironikus, hogy erre a jövőre több mint 120 évet kellett várni, de most végre megérkezett.

A Phantom Coupé-t felváltó elektromos óriás, a Spectre már Magyarországon is megjelent, bár eddig csak néhány fotó készült róla az utakon. Ez a modell nem csupán az első elektromos Rolls-Royce, hanem a gyár tervei szerint 2030-ra az egész portfólióját elektromos hajtásra váltja. A V12 nélküli Phantom ára még mindig titok, csakúgy, mint a magyar Spectre lehetséges árkategóriája, ha a tulajdonosa piacra dobja. Egy kis kutatás után 350-750 ezer euró közötti ajánlatokat találhatunk.

Related posts