Nyerhet-e még a Red Bull? A csapat vezetője nem osztja Verstappen véleményét, aki a hét éves mélypontjáról beszél. | M4 Sport


Max Verstappenből csak a csalódás beszélt? A Red Bull csapatfőnöke úgy véli, hogy a hungaroringi gyengélkedés ellenére nem érdemes leírni a csapatot, hiszen még bőven van lehetőségük további győzelmekre az idény hátralévő részében. A háromszoros világbajnok jelenlegi teljesítménye valóban nem a legfényesebb, hiszen rég nem látott mélyponton van, de a csapatfőnök megjegyzi, hogy ez a helyzet nem lep meg senkit. A motorsport világában a kihívások folyamatosan változnak, és a Red Bull mindig is a visszatérés mestere volt.

A nyolcadik helyen zárta csak a Magyar Nagydíj időmérő edzését Max Verstappen, és ezzel a szezonbeli leggyengébb szombati eredményét érte el. A vasárnapja sem alakult jobban: a balszerencsés stratégiaválasztásukkal csak a 9. pozícióban intették le, a testvércsapat versenyzője, Liam Lawson mögött.

Verstappen az időmérő edzés után kifejezte, hogy a jövőbeli győzelmekkel kapcsolatban a Red Bulltól 2025-re már nem táplál reményeket. "Jelenleg nem látom reálisnak, hogy ez változzon" - fogalmazott, tükrözve pesszimista hangulatát.

A Red Bull-nál csupán a második hétvégéjét töltő csapatfőnök nem osztja a peszimista nézeteket. Laurent Mekies elmondta, hogy a Magyar Nagydíjon komoly kihívásokkal néztek szembe, de úgy véli, ez nem tükrözi hűen a csapatuk valós helyzetét.

- reagált Laurent Mekies, amikor Verstappen pesszimista kijelentéséről kérdezték. "Azt aláírjuk, hogy talán nem vagyunk valami erősek az ilyen pályákon, de amit most láttunk, az kirívó eset volt. Nem kétséges, hogy a McLaren gyorsabb, de ha Spát vesszük, Max harcban volt szombaton, és mindenkit meglepett a sprinten. Szóval meglátjuk" - utalt arra, hogy egy héttel korábban Verstappen még sprintgyőzelmet ünnepelt a McLarenek ellen.

Mekies véleménye szerint a magyarországi hétvége kiváló alkalmat kínál arra, hogy mélyreható következtetéseket vonjanak le a felmerülő problémáikról és tapasztalataikról. "A szezon még hosszú, és bár mostani fejlesztéseinket jelentősen visszafogjuk, sőt, a jövőbeni újításokat is minimalizáljuk, még így is rengeteget tanulhatunk. Ezt a hétvége eseményei is jól tükrözik."

- nyilatkozta Mekies.

A Red Bull hétvégéje most különösen keserű volt, hiszen míg Silverstone-ban és Spában a dobogóról való lemaradásukat az időjárás és a körülmények kedvezőtlen alakulása magyarázta – Silverstone-ban kis szárnnyal indultak, ám az eső közbeszólt, Spában pedig esőre optimalizált szárnnyal vágtak neki a versenynek, de a pálya váratlanul felszáradt – most nem volt mivel védekezniük.

Helmut Marko, a csapat tanácsadója, nem finomkodott a futam után. "Ez a hétvége a legrosszabbak közé tartozik" - mondta a Servus TV-nek. "A gumik optimalizálásával egész hétvégén küzdöttünk. Verstappen az elején két-három körön keresztül a legjobbakhoz hasonló időket futott, de aztán ez a teljesítmény hirtelen elillant."

Az osztrák szakemberek végül arra a következtetésre jutottak, hogy a helyzet valóban nem volt olyan súlyos, mint ahogy azt először gondolták. "Úgy véljük, hogy sikerült azonosítanunk a hiba forrását. Ez a probléma részben a pálya sajátosságaiból fakadt. Azt hiszem, ez a helyzet kizárólag itt fordult elő, és bízunk benne, hogy hasonló incidens többé nem fog ismétlődni – amennyiben helyesek a feltételezéseink."

Verstappen nem osztja a főnöki optimizmust, amely a helyzetet körülveszi. Szerinte „könnyű azt állítani”, hogy csupán a hungaroring sajátos körülményei okozták a gondokat. Markóék véleménye szerint a taktika nem volt megfelelő, és ha egy kiállással próbálkoztak volna, akár a 6-7. helyen is végezhettek volna. Verstappen azonban így fogalmazott: „Teljesen mindegy, hogy mit tettünk volna – akár tovább maradtunk volna a pályán, akár más döntéseket hoztunk volna – a problémáink ettől még megmaradtak.”

A két kiállásukat Mekies egyébként azzal magyarázta, hogy a korai előzések után Verstappen fennakadt Gabriel Bortoletón és egy DRS-vonaton. "Max eleinte bemutatott pár igazán lenyűgöző előzést. Például a sikánban, ahol ilyet ritkán látunk. Aztán hamar világossá vált, hogy beragad Gabriel mögé, amíg az nem áll ki. El is fogadhattuk volna, de inkább egy korai kiállással próbálkoztunk. A forgalom viszont pokol volt, noha Max mutatott be pár remek előzést."

Verstappen megjegyezte: "Még a friss gumikon sem volt tapadásom a lassú kanyarokban. Egyszerűen mindenki elhúzott ott tőlem. Nem tudtam támadni, és ez megnehezítette."

Mekies, Marko és Verstappen közös véleménye az volt, hogy a tempójuk összességében sokkal gyengébb volt ahhoz, hogy valódi eredményeket tudjanak felmutatni. "Legalább már annak örülhetünk, hogy nem szorultunk rá, hogy körözzön le minket valaki..." – tette hozzá Marko egy csipetnyi szarkazmussal a német Sky Sportnak.

A csapatvezetők és versenyzőjük egyetértenek abban, hogy a bajnoki cím már nem elérhető cél. Marko a főnökváltás után még igyekezett fenntartani a "nem adjuk fel" mentalitást, de most, hogy Verstappen hátránya 97 pontra nőtt, már ő is elvesztette a reményt. "Igen, ez a lehetőség már elszállt, teljesen nyilvánvaló" - mondta ki véglegesen.

A Red Bull számára a hátralévő év fő feladata a tanulás és a kisebb sikerek elérésére fókuszálás. Verstappen pedig továbbra is fenntartja bizonytalanságát a jövőbeli győzelmekkel kapcsolatban.

- hagyott nyitva egy kiskaput.

A pesszimizmusát egy figyelemre méltó statisztika is alátámasztja. Verstappen számára a 2018-as szezonnyitó óta most először fordult elő, hogy egymást követő négy versenyt zárt dobogós helyezés nélkül. „Ez nem igazán meglepő, ha megvizsgáljuk a problémáinkat. Ugyanakkor négy éven keresztül számos kiemelkedő eredményt értem el. A siker ciklikusan jön és megy…” – nyilatkozta Verstappen.

Related posts