Ez a színű ruha gyakran csalódást okoz az online vásárlók számára.

Egy friss kutatás során napvilágot látott, hogy van egy szín, amely a legnagyobb zavarokat okozza a vásárlók számára az online vásárlások alkalmával.
Az online vásárlás gyakran szerencsejátékkal is felér, hiszen a webáruházakban látható fotók alapján nem lehetünk biztosak abban, hogy pontosan eltaláljuk az adott holmi méretét, fazonját és persze színét.
A Yotpo, egy e-kereskedelmi marketingplatform, egy érdekes kutatást végzett a netes vásárlók körében, hogy kiderítse, melyik színű ruhák miatt reklamálnak és küldenek vissza a leggyakrabban. Az elemzés során 51 millió vásárlói véleményt vizsgáltak meg, és megdöbbentő eredményekre jutottak: a piros színű ruhák okozzák a legnagyobb csalódást, hiszen a visszajelzések 70%-a negatív a piros ruhákra vonatkozóan.
A szín illúziója a fotókon számos tényezőtől függhet. Lehetséges, hogy a termék képeinek elkészítésekor a megvilágítás nem volt megfelelő, vagy az utómunka során történt valamilyen hiba. Emellett a vásárló eszközének képernyőbeállításai is befolyásolhatják a színek megjelenését, és így torzíthatják az eredeti árnyalatokat.
A tanulmány azt tanácsolta a márkáknak és a vállalatoknak, hogy a termékleírásokban jellemezzék a vörös árnyalatát, hogy elkerüljék az ilyen jellegű keveredéseket és kellemetlenségeket.
Azt javasolták, hogy használjanak konkrét színleírásokat, mint például a cseresznyepiros vagy a téglavörös. Illetve megjegyezték, hogy jó ötlet lehet ismerős piros tárgyak, például egy eper mellett lefényképezni a termékeket, amihez viszonyítani tud a vásárló, illetve különböző fényviszonyok között is lefotózni a holmit, hogy látható legyen, miként változik az árnyalat.