Kecskemét a Mercedes új stratégiájának ékkövévé vált - ez zajlott a 42. héten.
Kecskemét a Mercedes globális termékfejlesztési stratégiájának kulcsfontosságú központjaként tündököl.
A Mercedes-Benz megkezdte története legnagyobb termékoffenzíváját, amely során három éven belül több mint negyven új modell gyártása indul el világszerte. A folyamatban kiemelt szerepet kap a kecskeméti üzem, ahol 2026 második negyedévében kezdődik az új, EQ technológiájú C-osztály sorozatgyártása. A vállalat "Next Level Production" programja a digitalizációra, az automatizálásra és a fenntarthatóságra épít, hogy hatékonyabbá és rugalmasabbá tegye a gyártást.
A Mercedes közel kétmilliárd eurót invesztál európai gyártóüzemeinek fejlesztésébe, célja pedig, hogy az MO360 rendszer és a digitális ikrek használatával tíz százalékkal mérsékelje a gyártási költségeket. Eközben Szászsebesen már megkezdődött az elektromos GLC modellekhez tervezett motorok gyártása, ami egy újabb jelentős lépést jelent az elektromobilitás irányába a régióban.
A BYD tovább erősíti európai jelenlétét, és harmadik autógyárát is a kontinensen tervezi felépíteni. A Szegeden és Törökországban már megvalósult üzemek után Spanyolország tűnik a legesélyesebb helyszínnek, mivel az ország kedvező ipari infrastruktúrával, alacsony munkaerő-költséggel és tiszta energiahálózattal rendelkezik. A végső döntés még az év vége előtt megszülethet, bár a kínai hatóságok jóváhagyása is szükséges. A választás mellett szól, hogy Spanyolország tartózkodott az EU-s védővámokról szóló szavazáson, így politikailag is előnyös lehet a kínai autógyártók számára.
A BYD növekedési ambíciói mellett jelentős kihívásokkal is kell szembenéznie. A cég világszerte több mint 115 ezer járművet hív vissza akkumulátorhibák és tervezési hiányosságok miatt, ami eddigi legnagyobb ilyen jellegű akciójuk. A Tang és Yuan Pro modellek mellett más típusok is érintettek voltak a hasonló problémákban.
Európában egyre több autóipari vállalat kénytelen nehéz döntéseket hozni, mivel a gyenge kereslet és a kínai gyártók piaci dominanciája komoly kihívás elé állítja őket. A Webasto legfrissebb bejelentése értelmében további 300 munkahely megszüntetésére kényszerül Németországban, ami összességében már közel 950 dolgozót érint az idei leépítési folyamat során. Emellett a Bosch leányvállalata, a BSH, a háztartási gépek iránti tartós keresletcsökkenés miatt 2028-ig 1400 pozíciót fog megszüntetni.
Az AlixPartners elemzése szerint az európai autógyárak átlagosan csak kapacitásuk 55 százalékán működnek, ezért akár nyolc üzem is bezárhat a kontinensen a következő években. A kínai márkák, köztük a BYD, egyre nagyobb piaci részesedést szereznek, ami tovább fokozza a nyomást az európai gyártókon.
Eközben egy újabb kibocsátási csalási botrány rázta meg az autóipart: több mint 1,6 millió brit autótulajdonos indított keresetet a Mercedes-Benz, a Ford, a Nissan, a Renault és a Stellantis Csoport ellen. A vádak szerint a gyártók manipulálták a dízelmotorok tesztelési eljárásait, ami akár 6 milliárd fontos kártérítést is magával hozhat.
Új toborzási lehetőség nyílt a BMW debreceni gyárában, ahol a jelentkezéshez már nincs szükség érettségi bizonyítványra. A kezdő bér 430 ezer forinttól kezdődik, amely tapasztalattal és teljesítménnyel akár 490 ezer forintra is nőhet. Ezen felül a munkavállalók műszakpótlékban, bónuszokban és cafeteria-juttatásokban is részesülhetnek. A cég a bejárást is segíti, hiszen több mint 80 településről indít buszjáratokat, továbbá helyben egészségügyi szolgáltatásokat is kínál a dolgozók számára.
Október 15-én forgalomba állt Budapesten a BKV új Mercedes-Benz Citaro C2K buszflottájának első három példánya, ezzel megkezdődött a főváros midibusz-állományának megújítása. Az új járművek a 121-es újpesti vonalon indultak el, a teljes, 65 darabos flotta pedig 2026 első negyedévéig áll szolgálatba. A buszok korszerű felszereltséget kínálnak, köztük klímát, fedélzeti kamerákat, LED-es világítást és USB-töltőket.
A járművek egyedülállóan akadálymentesek és energiatakarékosak, így végleg leváltják a régi Ikarus modelleket, ezzel zárva le egy több mint hetven éven át tartó korszakot Budapest közösségi közlekedésében. A következő hetek során újabb járatokon, beleértve a 27-es Gellért-hegyi vonalat is, egyre több új busz fog megjelenni.



