A piros zászló kétszer is feltűnt az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén, miután a friss debütáló pilóta balesetet szenvedett, és összetörte a versenyautóját.

Jelenleg az a tendencia figyelhető meg, amelyet a tavalyi szezon második felében tapasztaltunk, és a bahreini teszt is megerősítette ezt a megállapítást: nem látszik olyan versenyző, aki egyértelműen kiemelkedne a mezőnyből. Továbbra is több pilóta pályázik a sikerre, bár nem egyenlő esélyekkel, ám a mezőny összképe igencsak sűrűnek tűnik.
A nézők számára a pénteki időjárás kifejezetten kellemes volt, ám a versenyzőknek inkább közepesen melegnek tűnhetett, hiszen a hőmérséklet 25 Celsius-fok körül mozgott, miközben a pályán a hőmérő akár 40 Celsius-fok fölé is kúszott. Azonban úgy tűnik, hogy nem ez volt az egyetlen tényező, ami miatt az első edzést kétszer is piros zászlóval kellett megszakítani.
Az edzés kezdetét követően körülbelül húsz perccel, a hatos-hetes kanyar környékén kavicsok kerültek a pályára, ami váratlan nehézségeket okozott. Ennek következtében a program csak a takarítás befejezése után tudott folytatódni. A legutolsó etapban az egyik újonc, Oliver Bearman (Haas) nem tudta megfelelően bevenni a kanyart. Az autója a kavicságy helyett a falnak ütközött, és ennek következtében súlyosan megrongálódott. Ezért most már komoly kérdések merülnek fel a pénteki edzés folytatásának lehetőségével kapcsolatban.
Az újbóli piros zászló után alig több mint tíz perc maradt az edzésből, ami általában az első gyakorláson nem egy érdemi idő, ezúttal viszont a Haas kivételével mindenki visszajött még pár körre. Az első edzésen a favoritok közé sorolt Norrist Carlos Sainz Jr. (Williams), Leclerc, Oscar Piastri (McLaren) és a négyszeres világbajnok, közel sem mellékesen címvédő Max Verstappen (Red Bull) követte.
Nagy figyelem övezi a Ferrarihoz igazolt hétszeres világbajnok Lewis Hamiltont, aki az első gyakorláson csupán a 13. helyen zárt - miközben csapattársa a harmadikon -, tehát volt honnan feljönnie, és a rutinos brit klasszis a folytatásban nem is okozott csalódást a szurkolóinak.
A második edzés első része inkább a beállításokról, a második fele viszont már a mért körökről szólt. Mármint a többségnek, mert Bearman sérült autóját nem tudták üzemképes állapotba hozni a szerelők, így a versenyző kimaradt ebből a gyakorlásból.
Leclerc végül az élen fejezte be a versenyt, megerősítve helyét a világbajnoki címért küzdők között. A monacói pilóta után Piastri, Norris és Cunoda Júki (Racing Bulls) követték egymást, míg Hamilton csapattársa az ötödik helyen zárta a futamot. Isack Hadjar, szintén a Racing Bulls színeiben, egy kis sikerélménnyel távozhatott, hiszen ő volt az újoncok közül a leggyorsabb, megelőzve a mögötte érkező Verstappent.