Kreatív Online - Új irányvonallal és friss vezetőséggel lép tovább a WPP Media Hungary!


A magyar médiapiac jövője 2025. július 1-jétől új alapokra helyeződik, amikor is a piacvezető médiaügynökségi csoport friss struktúrával kezdi meg működését. A szervezeti átalakulás következtében számos vezető kolléga búcsút intett a csoportnak, ami jelentős változásokat hoz a csapat dinamikájában és a szolgáltatások terén.

A WPP Media május végén bejelentette, hogy a GroupM globálisan a WPP Media névre vált. Az ügynökség tájékoztatása szerint a WPP médiacége a jövőben teljes mértékben integráltan, az AI-éra kihívásaira felkészülve folytatja tevékenységét.

Ez azt is jelzi, hogy a korábbi ügynökségi márkák, mint az EssenceMediacom, Mindshare és Wavemaker, a jövőben a WPP Media keretein belül működő speciális ügyfélmárkákként folytatják tevékenységüket. Ezek a márkák közös erőforrásokra támaszkodnak a technológia és a támogató funkciók terén. A WPP Media integrált szolgáltatásai lehetővé teszik, hogy az ügyfelek egységesen tekintsék át a média, adat és produkciós területeket, így átfogóan kezelhetik a fizetett, szerzett és saját médiában végzett tevékenységeiket. Ennek eredményeként lehetőség nyílik a tömeges személyre szabásra, valamint a legmagasabb szintű adathasználatra és -elemzésre, ami segíti a fogyasztók hatékony megszólítását.

Július 1-jén beindult a magyar piacon az új szervezet, amely a fent említett átalakulásokat képviseli. A WPP Mediának Pajor Attila a vezérigazgatója. A Client Management részleg élén Rónai Réka áll, aki az EssenceMediacom és a Wavemaker ügyfélmárkákkal foglalkozó csapatokat koordinálja. A digitális szolgáltatásokért, helyi fejlesztésekért, IT-ért és investmentért felelős Media Management & Delivery vezetője Török Judit, míg az üzletfejlesztésre összpontosító Growth terület élén Várvizi Attila áll. A kutatási és adatelemzési feladatokat összefogó Choreograph élén Jobbágy Tamás található. A pénzügyi igazgatói posztot Horváth Enikő tölti be, míg a HR-vezető Száz Géza. Az irányító csapat tagjai közé tartozik még Ádám Vera stratégiai vezető, Benke Zsuzsanna, aki az investment területért felel, Lakoczky Nóra, a kontent- és kreatívcsapat vezetője, valamint Török Diána, aki a kommunikációs és tanulási területeket irányítja.

"A piac folyamatosan változik, és a WPP Media egy egészen nagy ívű átalakításba kezdett bele az elmúlt hónapokban Brian Lesser vezetésével. Ez a munkatársainktól alkalmazkodóképességet és bátorságot, a vezetőktől optimizmust és kezdeményezőképességet követel annak érdekében, hogy az ügyfeleink a korábbiaknál is magasabb szintű szolgáltatást kapjanak a WPP Mediától. Legalább ilyen fontos, hogy a munkatársaink számára megbízható, biztonságos és egyszerre izgalmas közeget tudjunk teremteni. Ez a mai piacon nem könnyű, ugyanakkor azt gondolom, hogy ez a menedzsment és ez a struktúra adja a legjobb lehetőséget számunkra ahhoz, hogy a következő években is formálni tudjuk a piacot" - mondta el Pajor Attila.

A szervezeti átalakítás nehéz döntésekkel is járt, így több vezető kolléga távozott a médiaügynökségi csoporttól, összhangban a struktúrát érintő globális szakmai, üzleti elvárásokkal. A távozók Beliczki Róbert, Forgách Géza, Havasi Zoltán, Kun Miklós, Malonyai Károly és Pongrácz Emőke voltak.

"Általában nem jellemző, hogy nyíltan beszéljünk a leépítésekről vagy a távozó kollégákról, de úgy érzem, fontos, hogy mindkét oldalát megvizsgáljuk a helyzetnek. Az integrációs folyamat, amely a közelmúltban felgyorsult, és a Brian által hangsúlyozott szervezeti egyszerűsítés, valamint az átláthatóbb működés iránti igény komoly elvárásokat támasztott minden piacon, így Magyarországon is. Ennek következményeként búcsút kellett mondanunk bizonyos kollégáknak. Ez sosem könnyű döntés, hiszen rendkívül tapasztalt és tehetséges szakemberekről van szó, akik biztosan új és értékes lehetőségekre találnak a jövőben. Szeretném kifejezni hálámat mindazért, amit az elmúlt évek során adtak nekünk tudásukkal és elkötelezettségükkel. Emellett folytatjuk a közös munkát és a fejlődést a több mint 260 tehetséges és elkötelezett kollégával, akik jelenleg a WPP Mediát alkotják, és akik az elmúlt hónapok kihívásait egymást támogatva és rugalmasan kezelték."

A fent említett átalakulások globálisan kihatnak a Mindshare működésére, azonban a magyar piacon a helyi részesedés következtében az ügynökség megőrzi önállóságát. A WPP Mediával való szakmai együttműködés keretein belül, változatlan struktúrával és vezetői csapattal folytatják tevékenységüket - áll a közleményben.

Related posts