A visszatérő Yugóból már készült egy makett, de a nagy méretű megvalósítás sokkal bonyolultabb feladat lesz.


A nosztalgia fellegei között természetesen érthető, hogy mennyire izgalmas egy ilyen régi motoros visszatérése.

Két év múlva, a belgrádi világkiállításon várhatóan újra színre lép a legendás Yugo, amely az utóbbi időszakban egyre inkább felkeltette a figyelmet. Alig két hónapja merült fel a lehetősége, hogy a klasszikus autó visszatérhet, és most már a tervek szerint egy modern, kocka formájú karosszériával tér vissza. Az új modell nemcsak a hagyományos belső égésű motorral lesz elérhető, hanem ígéretek szerint teljesen elektromos változatban is, ötvözve a régi stílust a legújabb technológiákkal.

A valódi visszatérés persze még mindig meglehetősen hihetetlennek tűnik, ha a jelenlegi autóipari gyártásra gondolunk. Ugyanakkor érdemes felidézni, hogy a Yugo egykoron valóban csodát művelt, hiszen a kommunizmus időszakában még az észak-amerikai piacra is eljutott. Igaz, nem tartott sokáig, és hamarosan eltűnt onnan, mint egy elfeledett emlék.

A jelenlegi projekt élén a formatervező Darko Marceta és a jogtulajdonos Aleksandar Bjelic áll, akik az idei müncheni Car Design Show keretein belül bemutatták az első, egyelőre makett méretű prototípust. A Yugo célja, hogy versenyezzen a B-szegmens ferdehátú autóival, például a FIAT Grande Pandával és a Suzuki Swifttel.

A Yugo újjáélesztése nem csupán nosztalgiából fakad, hanem egy tudatos terv részeként jelenik meg: a cél egy könnyen hozzáférhető, megbízható és praktikus kisautó újra behozatala, amelyet sokan keresnek a mai piacon. A végleges, teljes méretű és vezethető prototípus bemutatójára még várnunk kell, de a tervek szerint 2027 májusában Belgrádban már megismerkedhetünk vele.

Az ikonikus Zastava Yugo, más néven Koral, 1980 és 2008 között készült el Jugoszlávia területén, később pedig Szerbiában. Ez alatt az időszak alatt több mint 750 ezer példányt készítettek belőle, ami a kisautók egyik jelentős képviselőjévé tette a régió autóiparában.

Related posts