Mastercard: Elérkezik az a pillanat, amikor mesterséges intelligencia ügynökök lépnek a vásárlások színpadára, és helyettünk intézik a beszerzéseket.

A Portfolio és az EOS által közösen életre hívott félnapos konferencia a kintlévőség-kezelés területének egyik kiemelkedő hazai szakmai eseménye, amely már a 10. évfordulóját ünnepli. Az idei szeptemberi rendezvényen neves szakértők osztják meg tapasztalataikat és gyakorlati tanácsaikat, amelyek segítségével a résztvevők javíthatják a követeléskezelési folyamatok hatékonyságát és versenyképességét. Az esemény célja, hogy a legfrissebb pénzügyi, jogi és technológiai ismeretek birtokában támogassa a vállalatokat a kintlévőségek kezelésében.
A számok is azt mondják, hogy óriási mértékben terjednek a kártyás fizetések:
A szép-kártyákat is digitalizálhatjuk, a gyűrűkkel, órákkal is fizethetünk, a legfrissebb innovációkat pedig a mesterséges intelligencia hozza el nekünk a fizetések terén.
Manapság az autók már olyan fejlett technológiával büszkélkedhetnek, hogy képesek automatikus fizetésre, legyen szó akár a tankolásról, akár a parkolásról. Ráadásul a virtuális valóság (VR) szemüvegek segítségével immár lehetőség nyílik arra is, hogy valaki kényelmesen megtekintse, hogyan mutatna egy kanapé vagy bármilyen bútordarab az otthonában. Miután megtalálta a tökéletes darabot, egy egyszerű hangparancs segítségével azonnal le is tudja azt rendelni.
Egyre több tranzakció zajlik online, kiemelten fontossá vált a csalásmegelőzés.
Csak Magyarországon tavaly 6 milliárd forintnyi csalást sikerült megelőzni AI-alapú real-time csalásmegelőző rendszerrel
A jelszavak közötti eligibilitás igazi kihívást jelent, hiszen az emberek körülbelül 80%-a csupán egyetlen jelszót alkalmaz. Ez a gyakorlat azonban komoly kockázatokkal jár. Egyre inkább teret nyernek a jelszavakat helyettesítő jelkulcsok vagy passkey-ek, és a Mastercard szakértői a valós idejű biometrikus azonosítást tartják a jövő kulcsának. Lépésről lépésre áttérünk a statikus jelszavak világából a biometrikus azonosítás korszakába.
Nagy újdonság az is, hogy megjelenik az
Az agentic pay fogalma arra utal, amikor mesterséges intelligencia alapú ügynökök jogosultságot kapnak arra, hogy önállóan végezzenek pénzügyi tranzakciókat. Ez a megközelítés lehetővé teszi a digitális asszisztensek számára, hogy hatékonyabban és gyorsabban kezeljék a pénzügyi folyamatokat, miközben optimalizálják a felhasználói élményt. Az AI-ügynökök képesek automatikusan kezelni a kifizetéseket, illetve a pénzügyi döntéseket, ezáltal csökkentve az emberi beavatkozás szükségességét és növelve a tranzakciók biztonságát. Az agentic pay tehát nemcsak a technológiai fejlődést tükrözi, hanem új lehetőségeket is teremt a modern pénzügyi világban.
Az agentic pay egy forradalmian új élményt kínál az online vásárlás világában, ötvözve a magasabb szintű biztonságot és a felhasználói élményt. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amikor megkérdezzük az AI-asszisztenst egy ajánlásról, ő azonnal keresni kezd a számunkra vonzó termékek között. Miután kiválasztottuk a számunkra legmegfelelőbbet, az asszisztens automatikusan kitölti a szükséges adatokat, így nekünk csupán a döntésre kell koncentrálnunk. Ezt követően, ha mi felhatalmazzuk, az AI-ügynök akár a tranzakció lebonyolítását is elintézi helyettünk, egyszerűsítve ezzel a vásárlási folyamatot.