Milyen súlyos helyzetbe került a Mercedes? - Kínában és az Egyesült Államokban drámai mértékben visszaestek az eladások.
A Mercedes-Benz harmadik negyedéves eladásai 12 százalékkal csökkentek, amit a kínai piacon tapasztalható gyengélkedés és az amerikai vámok kedvezőtlen hatásai egyaránt súlyosbíthatnak. A cég értékelése szerint a legnagyobb visszaesést ezek a két fontos piaci tényező idézte elő. Ugyanakkor Európában és a Közel-Keleten továbbra is stabil kereslet jellemzi a piaci helyzetet.
A Mercedes-Benz kedden tette közzé harmadik negyedéves értékesítési adatait, amelyek szerint a július és szeptember közötti időszakban 441 500 járművet szállított le. Ez 12 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.
A gyengébb teljesítmény főként Kína és az Egyesült Államok alacsony értékesítési számai révén alakult ki.
Az Egyesült Államokban az eladások 17%-kal csökkentek, míg Kínában a forgalom még drámaibban, 27%-kal esett vissza.
Mathias Geisen, a vállalat igazgatótanácsának egyik tagja, megosztotta gondolatait:
"Míg az európai, dél-amerikai és a Perzsa-öböl menti országokban erős a kereslet, addig a kínai piaci körülmények komolyan visszavetették harmadik negyedévi eladásainkat."
A Mercedes-Benz - akárcsak több más német autógyártó - kettős nyomás alatt áll:
Donald Trump amerikai elnök új vámpolitikája jelentős mértékben megemeli az autók és alkatrészek importköltségeit.
Másrészt Kínában a hazai gyártók, mint például a BYD és a NIO, egyre inkább felerősítik a versenyt, ami új kihívások elé állítja a piacon lévő szereplőket.
A vállalat ezért módosította a 2025-ös előrejelzését, mivel az iparág komoly költségemelkedésekkel és a piaci környezet instabilitásával küzd.
Az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) eladásai nem mutattak növekedési tendenciát:
a harmadik negyedévben 42 600 darabot adtak el, ami gyakorlatilag megegyezik az egy évvel korábbi szinttel.
Ez különösen figyelemre méltó, mivel a Mercedes eddig jelentős erőforrásokat fektetett az elektromos átállás gyorsításába. Ugyanakkor a csökkenő kereslet, a költséges innovációk és a magas kamatlábak még inkább megnehezítik a piacra lépést.
Miközben Ázsia és Amerika gazdasági nehézségekkel küzdött, a vállalat Európában, Dél-Amerikában és a Perzsa-öböl térségében folyamatosan erős keresletet érzékelt.
Ezek a piacok azonban nem voltak képesek kompenzálni az Egyesült Államok és Kína, a két legnagyobb régió, visszaesését.
A Mercedes vezetése arra számít, hogy a vámháború és a kínai verseny 2026-ig tovább nyomás alatt tarthatja az eladásokat. A cég ennek ellenére folytatja az elektromos modellek fejlesztését és a prémiumszegmensre való fókuszt, amely továbbra is a márka legjövedelmezőbb szegmense.



