Szocialista sportkupé: egy ritka és drága régi Skoda tűnt fel a látóhatáron.


Ez a sportos vonalvezetésű patinás Skoda egészen a 70-es évekig tekeri vissza az idő kerekét.

A Skoda 1969-ben debütált az 1000/1100 MB utódjaként ismert S100/110-es szedánnal, amely nemcsak praktikus, hanem vonzó dizájnjával is felkeltette a figyelmet. E modell különlegessége, hogy a klasszikus vonalakat ötvözve egy látványos kupé változat is készült 110 R néven, amely a sportos stílust és a dinamizmust hozta el a márka kínálatába.

1970 és 1980 között mintegy 57 ezer darab készült a kétajtós változatból, és ezek közül most feltűnt a színen egy éppen új gazdára váró példány.

A 22 kilométert futott, kifogástalan állapotú 1978-as Skoda 110 R igencsak borsos áron kapható. Szlovák tulajdonosa nem kevesebb mint 49,900 eurót (kb. 20,2 millió forintot) kér érte, és úgy tűnik, nem hajlandó alkudni.

Ebből az összegből már szinte megvásárolható egy vadonatúj Elroq RS, amely 52,990 eurós (21,5 millió forint) alapáron kapható. Ez a villanyautó figyelemre méltó 5,4 másodperces 0-100 km/h gyorsulásával a leggyorsabban gyorsuló sorozatgyártású Skoda, amely valaha készült.

A 4,15 méter hosszú, 1,62 méter széles, 1,34 méter magas és 2,4 méteres tengelytávolságú 110 R kevesebb mint 9 mázsát nyom a mérlegen.

A hátsó kerekeket egy négyfokozatú kézi váltón keresztül hajtó szívó farmotor 52 lóerős teljesítményt és 86 Nm nyomatékot facsar ki 1,1 literből, ami 18,5 másodperces 0-100-as gyorsuláshoz, illetve 145 km/h végsebességhez elegendő.

Related posts