Figyelmesen fogja észrevenni, hogy a Facebook egyik kulcsfontosságú funkciója drámai átalakuláson megy keresztül.

A Facebook videók eltűnése nem ok az aggodalomra: csupán új helyet kell találni a videós tartalmaknak. A platform ugyanis egyesíti a különböző mozgóképes formátumokat, így egy új élmény vár ránk.
A Facebookon egy új irányvonalat követnek a videós tartalmak terén: a jövőben minden videó formátuma Reels lesz. Ez azt jelenti, hogy a videók hossza és tájolása – legyen az horizontális vagy vertikális – már nem számít, minden tartalom az új Reels formátumban fog megjelenni.
A felhasználók eddig hagyományos bejegyzésekként és Reels formátumban is megoszthatták videóikat, de a közeljövőben már csak az utóbbi lehetőség marad elérhető. Ennek következtében a platform "Videók" fülét is eltüntetik, helyét pedig a "Reels" veszi át - írja a TechCrunch. Továbbá, a Facebook megszünteti a Reels-videók 90 másodperces időkorlátját is.
A Meta célja ezzel a lépéssel, hogy egyszerűsítse a videómegosztás formátumát - és ez a folyamat már 2022-ben megindult, amikor az Instagramon automatikusan Reels-videókká alakították a 15 percnél rövidebb videós tartalmakat.
A friss közlés szerint több "kreatív eszköz" is érkezik a Facebook egyszerűsített publikálási folyamataihoz, ahogyan azt is jobban be lehet majd állítani, hogy ki láthatja az adott videót. A TechCrunch azonban kiemeli: a változtatásnak bizonyára sokan nem fognak örülni, főleg azok, akik horizontális - fekvő - formátumú videót szeretnének feltölteni. És valóban elég bosszantó lesz, amikor egy ilyen videót vertikálisan - álló formátumban - tesz közzé a platform.
A Facebook a következő hónapok során fokozatosan fogja bevezetni a változtatásokat.