Terézváros önkormányzata egy új park kialakítását tervezi a Nyugati pályaudvar környékén.


Egy álom az élet! Sebestyén Balázs a Paradicsom szívében tölti szabadságát: búvárkodás a műsorvezető izgalmas kalandja - képek és videók!

Decemberben a Blikk is beszámolt arról, hogy a MÁV Lázár János építési és közlekedési miniszter utasítására 99 évre bérbe adná a Déli, Nyugati, Keleti és Kelenföldi pályaudvarok ingatlanhasznosítását a befektetőknek.

"Ha valaki nekilát a Nyugati vagy a Déli pályaudvar felújításának, lehetősége nyílik a belső helyiségek hasznosítására, és a környező terület beépítésére is. Mindez cserébe a teljes épület revitalizálásáért történik" - hangzott el a nyilatkozat.

Soproni Tamás VI. kerületi polgármester a Népszavának azt mondta, Terézváros önkormányzata is indul a Nyugati pályaudvar és környéke állomásfejlesztési koncepciójának kidolgozására kiírt pályázaton. Hozzátette, hogy több okuk is van erre:

Soproni rámutatott, hogy az ellenzéki kerületvezetés már hosszú évek óta küzd azért, hogy a Podmaniczky túloldalán egy új park valósuljon meg. A projekt ötlete már néhány éve felmerült, amikor is bejelentkeztek a tervvel a Lázár János irányítása alatt álló minisztériumhoz, amely kezdetben készségesnek mutatkozott. A hírek szerint a tárcavezető valóban elkötelezettnek tűnt a park ügye iránt, hiszen létrehozott egy miniszteri biztosi posztot a Podmaniczky Liget számára, Kovács Balázs személyében. Érdekesség, hogy Kovács később Soproni ellenfele lett a tavalyi önkormányzati választások során.

A kerület zöldfelületének bővítésére a legígéretesebb lehetőséget a Nyugati pályaudvar 44 hektáros rozsdaövezetének átalakítása jelenti. Ez a terület, amely egykor a kormányzati negyed helyszínéül szolgált volna - a Ferdinánd híd, Podmaniczky utca, Teréz körút és a Nyugati pályaudvar által határolva - túlnyomórészt állami tulajdonban található, amelyet a MÁV és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. képvisel.

A kerület 2023 tavaszára elkészítette a park létrehozásához szükséges előkészítő tanulmányt, amely részletesen feltérképezte a terület környezeti állapotát, közlekedési viszonyait és közműellátottságát. Ezen elemzések során a szakértők becslést adtak a közpark kialakításának és fenntartásának költségeiről is. Az előzetes számítások alapján a park funkciójától függően 100 millió és 1 milliárd forint közötti összegre lenne szükség a megvalósításhoz.

Soproni Tamás megfogalmazása szerint a jelenlegi pénzügyi keretek között a kerületi költségvetésből még kigazdálkodható a szükséges forrás, azonban a talajcsere költségei már túllépnék a büdzsé kereteit. Ennek ellenére reménykedik abban, hogy az állam is hozzájárulna valamennyivel a megvalósításhoz.

A park a történelmi csarnok, és az Eiffel irodaháztól a Ferdinánd hídig húzódó részen terülne el, onnan a Dózsa György útig még jelentős hely maradna egyéb fejlesztésekre.

A lap megjegyzi, hogy a kerület előzőleg 20 évre tervezte a terület átadását, de a mostani 99 éves időtartamnak még inkább örülnek, mivel ez lehetőséget ad arra, hogy a park kialakítása véglegessé váljon. A polgármester azonban meglepetten tapasztalja, hogy a kormány a pályázati kiírás előtt nem törölte az ide tervezett cirkuszművészeti központra és más állami funkciók átköltöztetésére vonatkozó határozatokat. Nem aggódik amiatt, hogy a kormányzati negyed körüli rendezetlen tulajdonviszonyok és jogi kérdések hátráltathatják a közpark létrehozását.

Related posts