Meglepetés a tech világában: a Samsung lenyűgöző teljesítménnyel megelőzte az Apple-t az okostelefonok versenyében.
A vállalat jövőbeli fejlődését a Galaxy S26 termékek piaci megjelenése még inkább megerősítheti.
Az okostelefon-ipar dinamikája folyamatosan változik, és a piaci helyzetek szinte naponta átrendeződnek. Az IDC, a neves iparági elemző cég legfrissebb jelentése alapján azonban a Samsung számára kedvező fejleményekről számolhatunk be. A technológiai óriásnak sikerült visszanyernie a globális okostelefon-piaci vezető szerepét. 2025 második negyedévében a Samsung a világ telefonpiacának közel 20%-át birtokolta, ami azt jelenti, hogy április, május és június hónapokban minden ötödik eladott telefon a Samsung gyártósorairól került ki.
A dél-koreai techóriás, a turbulens gazdasági környezet és a vámokkal kapcsolatos aggályok ellenére, figyelemre méltó növekedést könyvelhet el. Az IDC legfrissebb elemzése szerint az iparág összességében 1%-os bővülést mutat az előző évhez viszonyítva. Érdekes módon, úgy tűnik, hogy a vámok hatása eddig nem csökkentette a mobilkészülékek iránti keresletet, sőt, a fogyasztók továbbra is élénk érdeklődést tanúsítanak irántuk.
Az IDC legfrissebb adatai alapján a Samsung lenyűgöző, 7,9%-os növekedést könyvelhetett el az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ennek a pozitív trendnek köszönhetően a Samsung a 2025-ös második negyedévre a globális telefonpiac éllovasává vált. A cég szilárd pozíciót tudott kialakítani, amely jól tükrözi képességét, hogy világszerte vonzza és megtartja a vásárlókat. E siker alapját az a 58 millió kiszállított okostelefon képezi, amelyet a második negyedév során értékesítettek.
A mai jelentés más részein már ismerős eredmények születnek - jegyzi meg a 9to5 Google. Az Apple a második helyen áll globálisan. Az elmúlt negyedévben 46,4 millió okostelefont szállított ki a cég, ami 1,5 százalékos javulást jelent. A növekedés ellenére az iPhone teljes globális piaci részesedése mindössze 0,1 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, nagyrészt a kínai kereslet csökkenésének köszönhetően. A harmadik helyen a Xiaomi áll, 42,5 millió kiszállított darabbal, ami 14,4 százalékos piaci részesedést jelent. A Vivo a nagyedik a sorban 27,1 millió darabbal és 9,2 százalékos piaci részesedéssel. A top 5-öt a Transsion zárja, amely ugyan 25,1 millió okostelefont vitt piacra, de ám 1,7 százalékkal kevesebb okostelefont adott el, mint 2024 második negyedévében.
Ez a teljesítmény az IDC megállapításai szerint különösen figyelemre méltó a jelenlegi globális környezetben, ahol számos kedvezőtlen gazdasági tényező és kereskedelempolitikai akadály nehezíti a helyzetet. A vámtárgyalások már önmagukban is komoly kihívásokat jelenthetnek a nemzetközi cégek számára. A Samsung számára a viharos vizeken való navigálás képessége most különösen értékesnek bizonyult, ami a jövőre nézve azt sugallja, hogy nemcsak meg tudja tartani a piaci részesedését, hanem jelentős mértékben növelheti is azt.
A legújabb statisztikák rávilágítanak arra, hogy a globális piacon a bonyolult helyzetek ellenére is azok a vállalatok tudnak sikeresen működni, amelyek erős alapokra és rugalmas stratégiákra támaszkodnak. Például a Samsungnak sikerült kiépítenie egy meglehetősen hűséges felhasználói közösséget. Érdekes, hogy ezek a negyedéves eredmények éppen azokban az időszakokban érkeztek, amikor a Galaxy S25 sorozat eladásai csökkenni kezdtek. Amennyiben a Samsungnak sikerül a következő generációs Galaxy S26-ot "stratégiailag" vonzóbbá tennie, akkor még inkább megerősítheti pozícióját a többi Android-gyártóval szemben - véli az IDC.