A felújítási munkálatok befejeződtek, és mostantól zökkenőmentesen működik a vasúti közlekedés a miskolci fővonalon.


Határidőre befejeződött a miskolci fővonal 27 kilométeres szakaszának a felújítása, ez kevesebb késést, nagyobb megbízhatóságot és akár 5 perccel rövidebb menetidőt hozhat - közölte a MÁV.

A MÁV az ígért határidőre, december 4-re befejezte a miskolci fővonal 27 kilométeres szakaszán az egyik (bal) vágány felújítását, így

A Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomások között mostantól a vonatok zavartalanul közlekedhetnek, mivel a kapacitáskorlátozás megszűnt. A menetrend is visszatért az eredeti formájához.

A MÁV saját forrásaiból mintegy 18 milliárd forint értékű beruházást valósított meg, amelyhez a korszerű SMD felépítménycserélő óriás géplánc is hozzájárult, felgyorsítva a munkálatok folyamatát mindkét szakaszban. A tervek szerint jövő április végéig befejezik azokat az utómunkálatokat, amelyeket a téli időjárás miatt eddig nem tudtak elvégezni. Azonban a fennmaradó munkálatok nem fognak olyan mértékű kényelmetlenséget és menetrendmódosítást okozni az utasok számára, mint amilyeneket az elmúlt három hónapban tapasztaltak - áll a közleményben.

A következő öt esztendő során a Hatvan és Füzesabony közötti vonalszakasz revitalizációja is napirendre kerül. Ez a projekt a MÁV 5 pontos akciótervének pályafejlesztési programjában kapott helyet, és a tervezési eljárás előkészítése már el is kezdődött.

A december 15-i menetrendváltást követően a Budapest-Hatvan-Miskolc és a Miskolc-Hidasnémeti vasútvonalon több vonat menetrendje néhány perccel változik. E módosítások célja, hogy javítsuk a csatlakozások megbízhatóságát, valamint növeljük a Budapest és Kassa között közlekedő Hernád InterCityk, továbbá a Budapest-Miskolc-Debrecen-Budapest vonalon közlekedő Tokaj InterCityk pontosságát. Utasainknak javasoljuk, hogy a MÁV applikációban, az EMMA rendszerében vagy az ELVIRA portálon előre tájékozódjanak az új indulási időpontokról.

Related posts