Egyedülálló világrekordot felállító akkumulátorral érkezik a brit terepjárónak álcázott kínai hibrid SUV.

Villanyautónyi akkumulátort pakoltak a PHEV SUV testébe, de a biztonság kedvéért még egy kétliteres turbós blokkot is bepattintottak. Idéntől elérhető a Zeekr új zászlóshajója, a 9X névre hallgató hibrid SUV. A forma ismerős, a vonalait európai kéz rajzolta, a német Stefan Sielaff érzi a brit stílust, a Bentley Continental GT és a Flying Spur is az ő nevéhez fűződik. Az autó szögletes megjelenése erősen hajaz a Rolls-Royce Cullinanre, ami Kínában inkább előny, mint hátrány. A 9X egy mérföldkő a Geely-hez tartozó márka életében, eddig ugyanis nem készítettek olyan modellt, amibe dugattyús motort építettek. Valószínűleg az autó tömege terelte a hibridhajtás felé a gyártót, ilyen dimenziók mellett még több akkumulátorra lett volna szükség, ami még feljebb repítette volna az így is tetemes súlyt. A hosszúság 5,24 méter, a szélesség 202 centiméter, a tengelytáv 3,17 méter. Az utastér szellős, soronként csak két üléssel szerelik, összesen hat fő utazhat a fedélzeten. A blokk kétliteres és turbós, önmagában 275 lóerős. A nagyobb akkumulátor 70 kWh-ás, ami egy közepes villanyautóénak felel meg, ilyen kapacitású hibridből nincs másik a piacon. Villanymotorból három szükséges a kellő dinamikához, amiből egyáltalán nincs hiány. A rendszerteljesítmény 1381 lóerő, százra 3,1 másodperc alatt gyorsul, a végsebesség 240 km/h. A helyi szabvány szerint 302 kilométert lehet megtenni úgy, hogy be sem kapcsol a benzinmotor, a 900 voltos rendszernek hála 9 perc alatt elérhető a 80%-os töltöttség. Hivatalos ára még nincs, a két véglet valahol 32 és 76 millió forint között mozoghat.