Wizz Air: A MÁV vonatai is gyakran késlekednek, de ezekről az esetekről nem mindig számol be a sajtó.
A Wizz Air légitársaság kommunikációs vezetője számos fontos témát érintett, amelyek a légiközlekedést érintik. Hangsúlyozta a pontosabb indulások és érkezések fontosságát, valamint a járattörlések számának csökkentésére irányuló intézkedéseket. Emellett a társaság jelentős gépparkbővítést tervez, és szigorításokat vezetnek be a kézipoggyászok beléptetésénél is. A vezető megjegyezte, hogy méltánytalan, hogy a MÁV késéseit a médiában kevesebb figyelem övezi, mint az utasszállító repülőgépek esetében.
A Wizz Air keddi sajtótájékoztatóján kiderült, hogy a repülési cégi mutatói javultak: járataik a korábbiakhoz képest pontosabbak voltak és több utast is szállítottak. A legtöbb késést és járatkimaradást a szélsőséges időjárási viszonyokkal, a túltelített légtérrel és a földi kiszolgálóknál tapasztalható munkaerőhiánnyal magyarázták - derül ki a Telex cikkéből.
Radó András, a Wizz Air kommunikációs és kormányzati kapcsolatokért felelős vezetője bejelentette, hogy a légitársaság tervei között szerepel a flottájuk jelentős bővítése. A céljuk az, hogy a következő 6-8 év során a jelenlegi 224 repülőgép helyett 500-ra növeljék a gépparkot. Ebből a létszámból már 100 új gépet rendeltek, amelyek várhatóan a következő három évben érkeznek meg, és a budapesti bázisukra is eljutnak.
A MÁV vonatai is gyakran késlekednek, de a médiában nem minden eset kapja meg a kellő figyelmet – erről beszélt Radó, aki hangsúlyozta, hogy a Wizz Air késéseivel kapcsolatos hírek aránytalanul sokszor kerülnek a nyilvánosság elé. Véleménye szerint a repülés mára már annyira a mindennapi tömegközlekedés része lett, hogy a késések jelentősége túl van értékelve. Emellett a szélsőséges időjárási viszonyok, amelyek az utóbbi években egyre gyakoribbá váltak, szintén hozzájárulnak a késések fokozódásához.
"Lehetséges, hogy az utasok 5-6 órával később érkeznek meg a tervezett időponthoz képest, de mi mindent megteszünk, hogy eljuttassuk őket az úti céljukra, amennyiben ez a körülmények engedik" - hangsúlyozta Radó. Hozzátette, hogy míg ők hajlandóak vállalni az akár 5-6 órás késéseket, addig más légitársaságok inkább a járatok törlését választják. Bár elismeri, hogy ez a helyzet sok bosszúságot okoz az utasoknak, mégis úgy véli, hogy a késés mértéke még mindig kevesebb kellemetlenséget jelent, mint egy törölt járat. A kommunikációs vezető az idei év adataival is alátámasztotta a mondanivalóját:
Radó András megerősítette, hogy szigorításokat vezetnek be a kézipoggyászok méretét illetően. Bár a 2018-ban bevezetett szabályozáson nem kívánnak változtatni, de az ellenőrzőkapuknál szigorúbbak lesznek a személyzet tagjai, akik a méretellenőrző kereteket sűrűbben használják majd, mint azt eddig megszokhattuk.
A nyár során figyelemre méltó eseményként fogyasztóvédelmi vizsgálat vette kezdetét a légitársaságok, köztük a Wizz Air működésével kapcsolatban, amelyet a gyakori késések és járattörlések váltottak ki. E témáról már korábban is beszámoltunk a cikkünkben.